۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۰۵

مدیرکل بازرسی استان ایلام:

بازگشایی صنوف ایلام در شرایط کرونایی تبعیض آمیز نباشد

بازگشایی صنوف ایلام در شرایط کرونایی تبعیض آمیز نباشد

ایلام-مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه بازگشایی صنوف ایلام در شرایط کرونایی تبعیض آمیز نباشد، گفت: روند واکسیناسیون باید بهبود پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی اصلانی ظهر شنبه در جلسه ستاد کرونای استان با تاکید بر افزایش تعداد شعب اخذ رای در انتخابات پیش رو در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: رفتار تبعیض آمیز در بازگشایی برخی صنوف همچون باشگاه داران موجب ایجاد ذهنیت منفی در بین اصناف و بازاریان شده است.

مدیرکل سازمان بازرسی استان ایلام، بر جمع آوری و تحلیل آمار مبتلایان و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان تاکید کرد و افزود: باید از طریق همکاری و بسیج نیروهای مختلف پزشکی، بهداشتی، روانشناسی و جامعه شناسی کار پایش محلات، برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز از قبیل میزان آسیب پذیری، تاب آوری افراد، سن مبتلایان و… تشکیل و نتایج حاصل از آن در اختیار مرکز کشور قرار گیرد.

اصلانی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری سازمان‌های مختلف استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تاکید کرد: نیاز است دو دستگاه راهداری و شهرداری همکاری بیشتری برای موارد پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان داشته باشند.

مدیرکل بازرسی استان با تاکید بر بهبود روند واکسیناسیون افراد اظهار داشت: استقبال از واکسیناسیون کادر درمان و پزشکی استان با رشد آماری ۶۲ و ۶۸ درصدی، دارای پیامد مثبت کاهش بار روانی در بین اقشار مختلف مردم خواهد بود.

اصلانی با اشاره به رفتار تبعیض آمیز در بازگشایی برخی صنوف همچون باشگاه داران و ایجاد ذهنیت منفی در بین اصناف و بازاریان استان تاکید کرد: لازمه رفع فضای منفی ایجاد شده در تناسب با گروه‌های مختلف صنفی، اطلاع رسانی رد این مسئله است.

مدیرکل بازرسی استان در پایان بر فراهم کردن فضای بهداشتی برای برگزاری آزمون‌های پایه ۹ و ۱۲ دانش آموزان با کمک تایید کارشناسان بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید سازوکاری اتخاذ شود که علاوه بر رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی این امتحانات طی چند نوبت برگذار شود.

کد خبر 5212548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha